fredag 22 mars 2013

Gud vilket gnäll hela tiden!

Haha, så löd den enda kommentaren på mitt förra inlägg. Gud vilket gnäll... Ja, det kanske det är och det är ju tråkigt. Jag som typ aldrig får kommentarer (förutom två, tre undantag- stort tack till er)! Inte ens när jag ber om det. Haha! (Jag köpte hårprodukter ändå efter att ha googlat lite). Har anonym barn? Sover anonym bra på nätterna? Har anonym några förslag på positiva saker?

Jag borde verkligen inte gnälla så mycket som jag gör. Jag veet. Det för inget gott med sig alls egentligen. Och jag är en ganska positiv människa i grunden, som ofta tänker att det löser sig.

Jag är nog ett typexempel på vad sömnbrist kan göra med en. Och det är inte trevligt. Alls. Tjurig, trött, inget tålamod, lätt till tårar. Det värsta är att jag inte kan se ljuset i tunneln längre. Och det brukar inte vara några problem för mig. "Elvin är ju som han är och vad skulle ändra på det?" Jag vet att förändringar kan ske över en natt med dessa små. Men jag tror på det först när jag ser det med eegna ögon. Nu vet ni ju hur läget är. Jag behöver inte kasta det i ansiktet på er gång på gång.

Vi säger som så att läget är oförändrat tills ni hör annat. Jag ska försöka vara lite positiv. Men anonym, kom också ihåg att det här är min blogg där jag skriver vad jag vill. Och jag tycker att det verkar som att alla föräldrar så småningom glömmer hur jobbigt det var när barnen var små. Det kommer ju inte jag göra. Och det vill jag inte heller. Punkt.
Min kompis Jennifer la ut en bild på sin sömncykel  som mest bestod av djupsömn. Skönt för henne tänkte jag och laddade hem en liknande app för att se hur det låg till med min egen sömn. Haha, 62% djupsömn kan ju låta mycket. Om det vore sammanhängande. Topparna är alltså någon form av drömsömn eller vakenhet.  Jag ska testa ett par nätter mest för skojs skull. Och lite kul tycker ag allt att det är. Om inte annat så är det en fin graf. Synd att den är min bara... 

7 kommentarer:

Karolina sa...

Ja du Emma, vad ska man säga... Att man som anonym lämnar sådana dumma kommentarer är så ledsamt. Förstår faktiskt inte varför man skriver så. Antingen står man för det och skriver under med namn eller så skriver man inget. Men det är min åsikt.

Det här är din blogg, där du skriver vad du vill. Det är väl därför vi bloggar? För att skriva våra åsikter, för att lätta våra hjärtan, för att skriva av oss och kanske få råd, tips och stöd av varandra. Av människor som läser, vänner eller okända.
Jag tycker inte du skall sluta skriva om det du upplever jobbigt. Skriv om det du vill.
Det är inte lätt att bli mamma. Det är så mycket som händer. Oro blandat med lycka och ett enormt ansvar. Får man inte sova på en längre tid blir man knäpp. Det är inget konstigt med det och man måste få uttrycka sig om det om man vill. Jag personligen tror att man måste få prata, "gnälla" eller vad man nu väljer att kalla det. Du är inte onormal eller annorlunda som känner så här. Jag tycker du är stark som faktiskt vågar erkänna att det är tufft och inte alltid en dans på rosor även om man har världens sötaste lilla Elvin till son.

Ta hand om dig och stå på dig!

Kram
Karolina

Louise sa...

Anonym har säkert inga barn och hen kan då inte sätta sig in att få sin sömn upphackad i småbitar. Det tär på tålamodet och energin pyser ut som i en ballong. Jag hoppas och ber för att Elvin ska vara mer glad och tillfreds än tjurig och ledsen.

Jag önskar att jag kunde säga det beror på det här eller gör så här så blir det bra. Jag önskar jag kunde, för allas skull.

Trevlig helg på dig!

emelie sa...

Jag tycker om att läsa din blogg just för att du är uppriktig. Allt är inte så himla perfekt jämt. Känner igen mig ofta om saker du skriver. Man är trött, hur ska man få dem att sova, man längtar efter att de ska bli lite större för då blir det lättare. Nu är min pojk 15 månader och då kan jag istället längta tillbaka.

Emma sa...

Tycker det är uppfriskande med en blogg som inte är sådär puttinutt-fluffig- allt är perfekt! :) För oftast så är det ju inte så...

Cornelia sa...

Strunta i den där kommentaren Emma! Klart man måste få gnälla lite och då är bloggen ett mkt bra ställe. :) Perfekt nästintill! Och vill man inte läsa kan man enkelt kryssa sig bort! Jag gillar din blogg och är en daglig besökare! :)

Jag är rätt så gnällig här hemma med :) Vi behöver vår nu så både barn och mammor får ny energi!

Trevlig helg! Kram kram

Anna Blixt sa...

hur ska man kunna vara moster på distans om man inte får alla detaljer liksom?

Leena sa...

Man får gnälla! Såklart man får det. Ingen förstår hur det är hemma hos just dig. Alla barn och mammor är ju helt olika. Jag gnäller oxå en himla massa, men det betyder ju inte att jag uppskattar mina barn mindre!

Hoppas du får sova mycket snart.