måndag 4 mars 2013

Här, men inte här.

Jag kände mig väldigt stressad förra veckan och bestämde med mig själv att jag skulle försöka göra något åt det. På riktigt. Skolan är alltid ett stressmoment som jag tyvärr inte kan göra så mycket åt. Bara gilla läget och hoppas att tiden går snabbt till juni. Men när jag tänkte efter fanns det flera saker som jag faktiskt kan prioritera bort för ett tag utan att det drabbar någon. Bloggen är inte jättestressande men många bäckar små, så jag vilar hjärnan ett tag bara. Om nån undrar.

Är dock lite, lite flitigare på Instagram om ni ändå vill ha lite koll på vad gör styr med. Emser85 i såna fall.

Men no need to worry, det är inte så att jag går in i väggen eller nåt. Jag är ju för tusan  mammaledig. Iofs en av de minst mammalediga jag känner. Jag låtsas mest att jag är ledig (skolan som sagt...) Men jag måste lära mig att prioritera rätt för att inte stressa upp mig. Och tömma hjärnan på lite oviktigt. Den är full. Det är verkligen så. Jag får inte plats med mer nu. Detta gör att jag ofta glömmer saker. Både sånt som jag säger men oftast sånt som andra säger. Stackars T är den som är mest drabbad. Det kanske kan bero på att jag ammar eller nåt men det är sjukt jobbigt oavsett. Det kanske inte ens finns en anledning men det borde göra det eftersom att läget är värre än nånsin. Tankspridd brukar inte vara mitt mellannamn.

Nu ska jag försöka att få lite sömn iaf. Men det är ju inte jag som bestämmer över den längre. Sömnbrist kanske kan vara en anledning till mitt nya jag. Den natten jag får sova utan att vakna en enda gång blir det stora rubriker.

Hej hej, ses snart igen!

1 kommentar:

Louise sa...

Man måste prioritera och bloggen är ju bara en hobby.
Jag håller alla tummar och tår att grötigheten rer upp sig, att du får lugn och (arbets)ro och du inte känner dig så stressad över barn, skola, sambo och hem.

Allt löser sig sa han som sket i avloppet;)