måndag 11 mars 2013

Tips mottages tacksamt!

Mitt hår är en katastrof. Det är slitet och tunnare än nånsin (jag tappar 25000 hårstrån varje dag). Och färgen ska vi inte ens prata om... Funderar på att färga ljusare igen, men hemma i såna fall och jag vet inte om jag vågar. Fast jag tänkte försöka göra det bästa ett tag till och då behöver jag att bra hårspray. Där kommer era tips in.

Ett spray som ger stadga, gärna volym, men viktigast, inte blir kladdigt. Håret får gärna bli lite strävt men inte se flottigt ut.

Sen behöver jag köpa en ny mascara också. Det är ju väldigt individuellt, jag vet, alla tycker olika. Men kanske har nån typ samma ögonfransar som jag. Jag vill ha volym utan att det smular. Det får absolut inte smula. Och svart ska den vara. Nu har jag 2000 Calorie Mascara från Max Factor. Är nöjd med den men skulle önska lite mer volym på fransarna.

Kom igen , ge mig gärna tips med motivering! Och det här är viktigt så ta er tid! (smajlgubbe)

4 kommentarer:

Louise sa...

Hårprodukter har jag ingen kunskap om eller intresse. Jag har mitt barr mest uppsatt i en tofs och för att platta till alla små hår(avryckta hår av lilleman) använder jag hårgele. Färga håret gör jag hemma med hjälp av maken men blev väldigt sugen på att lägga lite slingor. Barnen hade orange sprayfärg i håret och det skulle mamma ha också. Sagt och gjort, vilken lyster. Dock kanske jag inte vill ha orange slingor men nåt som syns iaf. Så lägg du en inpackning( går att göra egen), färga håret med hjälp av T och bli så där vårsnygg i håret.

Mitt tips på mascara är en mascara jag först ratade. Jag förstod inte riktigt varför den var så bra men det är den

Loreal Paris Double Extension

Den har en vit sida och en röd.Du målar på fransarna med den vita delen. Vänta 30 sek och sen måla på med den röda. Fransarna blir långa, fina, separerade och håller hela dagen ( även natten ifall man glömmer och ta bort). Du får lätt bort mascaran genom att blöta en bomullspad antingen med vatten eller med nån ögonremover. Den kostar närmare 150 kr men den är värd de.

Anna Blixt sa...

Eh jag skrev häromdagen men det publicerades visst inte. Jag har iag clinique high impact mascara. Bästa någonsin och jag har ju alltid varit grå under ögonen men inte nu längre! Inget smul alls!

Josefin Björk sa...

Emma, mitt tips kanske kan hjälpa håret (främst för volymen men också om du har svårt att hinna tvätta håret;)) jag använder ett torrachampoo (kommer inte exakt ihåg vad märket heter, men finns på Apoteket i en svartbrun flaska) och jag använder aldrig hårspray längre då detta ger volym och stadga så det räcker:) hoppas allt är bra och att skolan flyter på! Kram Josse

Anonym sa...

Jag andvänder "Kolorit Volympuder" från Maria Nila på mitt tunna, superlena hår. (finns endast hos frisör) Appliceras lite, lite i hårbotten och gnugga och vips har du ett hår med stadga och volume. Jag brukar alltid andvända detta efter tvätt i torrt hår, håller sedan till nästa tvätt, superbra och mkt drygt på så vis. Kan även kammas ur men stadgan finns ändå kvar.Behövs egentligen inget spray på detta, men OM man vill så ska det abolut vara Hårsprayet "PROFFS",det rosa,har testat alla sorter och detta är absolut bäst, enligt mig ;)

Lycka Till!!