torsdag 7 mars 2013

You.

Jag är en allätare när det kommer till musik. Lyssnar gärna på P3 och kör Top List på Spotify å så. Jag lyssnar på låtar, inte så mycket på en bestämd artist. Jag älskar verkligen musik, men skulle inte säga att jag har ett musikintresse. Det har min sambo däremot och jag jämför mig med honom. Men när jag fastnar för en låt gör jag oftast det pang, boom. Då är det till 99% en poppig låt med en refräng som skiljer sig väldigt från verserna. Fattar ni? Annars är låten You med Robin Stjernberg ett bra exempel. Den fastnade direkt. Och jag älskar refrängen. Den går varm här hemma just nu. Tycker ni att jag är töntig nu? Haha, då står jag för det!

Visst är musik mycket så? Att man ska vara lite tuff och häftig för att man lyssnar på en speciell typ av musik? Och det är lätt att göra narr av såna som mig som inte bryr mig så mycket om hur musiken är gjord, eller jag bryr mig inte alls om sånt faktiskt. Musik ska göra mig glad. Jag hatar att bli ledsen av det. Det är inte min grej att sitta och deppa till musik.

Vad lyssnar ni på och bryr ni er om vad andra tycker om er musiksmak?

2 kommentarer:

Therese sa...

Jag är nästan exakt som dig. P3 hela dagarna och sen toplist på spotify :-) Sen kanske jag lyssnar på särskilda artister ibland typ Melody gardot om vi sitter och äter en mysig middag min sambo och jag. The hives om jag ska städa. Men just nu är det nästan bara barnmusik och vaggvisor. Jag har nog aldrig tänkt på att man kan bli mobbad för musik, så det är nog den enda sak som jag inte bryr mig om vad andra tycker.

Louise sa...

Jag lyssnar på allt. Jag har också fastnat för You med Robin likaså Begging med Anton. Jag brukar sno åt mig makens mobil, där i är det mycket bra. Allt ifrån Uggla, Metallica, Bruce Springsteen, Dia psalma mm. Jag älskar musik men vet oftast inte vem som sjunger eller vad låten heter, jag bara diggar med och sjunger så där lite lagom falskt. Jag gillar inte musik som sänker humöret, sån där deprimerande och låg musik. Nej glatt och poppigt ska det vara!

Musik är härligt, mer sånt!