måndag 22 november 2010

En nagelbitare. Hjälp!

Vad gör man åt tunna naglar? Jag har ingen lösning! Hur jag än bär mig åt förblir mina tunna och sköra. Är det någon där ute som sitter inne på ett bra tips? Jag brukade bita på naglarna när jag var yngre men lyckades sluta. Jag lovade farmor! Men jag har trots det konstant korta naglar för att dom går av hela tiden.


Sen tänkte jag höra med de få som ännu följer bloggen om lite mer konkreta förslag på vad jag ska skriva om. Det är ju skitsvårt så här i början. Jag får kämpa! (Det går bra att maila också till blixt_emma@hotmail.com)


Nu blir det Pensionärsjävlar!
Visst vore det kul om pensionärerna i Vimmerby kunde ta efter och göra livet lite roligare för oss yngre förmågor? Jag skulle bli glad om jag fick skratta i kön på ICA vid lunchtid istället för att stå och muttra...

5 kommentarer:

Unknown sa...

B-vitamin kanske kan funka?
Jag har såkallade amningsnaglar nu. Mitt hår och naglar är katastrof då Nova sugit ur mej all näring som egentligen skulle ha pyttsats ut till dom. Jag tänker b-vitamin.

Emma sa...

Ja, det ska ju hjälpa. Jag har hört att typ håret på armarna blir längre av B-vitamin. Men det låter lite konstigt. =)Kanske borde prova.

Unknown sa...

Oj, då ser jag nog ut som en buske snart i så fall. Med tanke på all b-vitamin jag äter.. ;)

Johanna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Johanna sa...

Jag tycker att Mavalas "stärkningsmedel",som typ är en blå vätska(!), har funkat bra för mina naglar och sedan se till att ha naglarna målade jämt, då blir de starka! <3 Johanna som skickar Emma en pepparkakskola över bloggen ;)