tisdag 30 november 2010

I'm a sinner.

Ikväll har jag druckit glögg och ätit två lussebullar. Det var gott, men känns inte bra nu. Jag brukar ha som regel att äta gott under helgen. Men alltid när december kommer börjar jag vekna och kan inte säga nej till allt gott som erbjuds. Det finns egentligen bara en bra sak med det beteendet och det är att det alltid tar slut när januari kommer. Det är konstigt att det är lättare bara för att det blir ett nytt år.

Jag tycker egentligen att det är okej att synda ibland, men när man tränar känns det tungt att aldrig komma dit man vill. Nej, för det ska minsann vara 25 pepparkakor eller
34 godisbitar i vägen. Vad är knepen? Nu vill jag ha tips!

En lussebulle var ju egentligen till kära T men han ville inte ha. Det är hans fel...

2 kommentarer:

Hildas hem - Sofia sa...

Tyvärr har jag inga bra tips att komma med. Jag har själv ingen karaktär när det gäller sötsaker. Jag äter allt gott som kommer i min väg :)

Emma sa...

Nej, det är ju jättesvårt! Gillar din blogg förresten. Mycket inspiration!