söndag 21 november 2010

Protect the bad skin you're in...

Jag har dålig hy. Så är det bara. Det är något jag får leva med och har gjort sen jag var typ 11. Min mamma sa för nåt år sedan att det var likadant för henne, men att det blev bättre när hon hade fyllt 40.

40?! Eh, bara 15 år kvar då. Detta problem har ju lett till att jag har provat i stort sett alla märken och cremer, till och med en diet. Vad jag kan minnas har inga mirakel skett med vare sig det ena eller det andra.

Heidi Klum har säkert ingen dålig hy

Just nu är det Dermalogicas produkter som står i badrumm
et och jag är verkligen nöjd. Jag har använt dom sedan april och tycker nog att huden känns mer balanserad, mindre fet alltså. De bra dagarna vinner över de dåliga och det är ett bra tecken.

Något jag har fått lära mig är att ha tålamod. Byt inte produkter efter ett par veckor om du inte är nöjd. Det kan ta lång tid innan man märker skillnad. Och var noga med tvätt både morgon och kväll. Ett vanligt fel man ofta gör är att man anv
änder produkter som torkar ut huden vilket leder till att den blir mer fet. Man måste alltså ha koll på sin hudtyp. Hos Dermalogicas återförsäljare kan man göra en Skinmapping och det tänker jag göra snart för att se till så att jag använder rätt cremer.

Om man är sugen på att beställa Dermalogica via nätet är tipset att göra det hos Jersey Beauty Company. Mycket billigare än att köpa i butik. Frakt ingår
i priset som står, så man slipper överraskningar. Vill man bara prova först, inte köpa stora burkar med en gång, har Dermalogica små provförpackningar. Super!


Här är min lilla samling! (De fyra till vänster ingår i provförpackingen.)

6 kommentarer:

Unknown sa...

Åå.. Jag vet precis vad du pratar om. Fast när jag var 16 hade jag testat allt en 16-åring kostar på sej som typ clearasil och sånt på apoteket och då tog min mamma mej till doktorn.
Jag fick det starkaste de hade och jag vart bra - i en månad.
Nu har jag i typ 10 år använt ett annat läkemedel varje kväll. Det hjälper mot det värsta och jag törs inte sluta.
(Jag har fått min dåliga hy från pappa. När jag var typ 16 och desperat så sa han att det blev bättre när han var 26 ungefär. Så blev det inte. Inte för han heller egentligen för nu säger han att det aldrig blir helt bra.. Han är 49. Kul!?)
Jag har bestämt att sen när jag börjat jobba igen och blir lite rik så ska jag trappa ner och köpa nåt sånt härnt. Bra att jag har dej då, som kan guida mej :)
Vilken mastodontkommentar du fick nu! Haha!
KRAM

Emma sa...

Mastodontkommentar på ett väldigt långt inlägg. Jag hade varit glad för en mening eller två. =)
Jag önskar att jag oxå var rik nu, för nu har jag vant mig och kan inte sluta. Det kostar att ligga på topp... =)

Cilla sa...

Jag tycker att det var ett mycket bra tips. Jag har kanske inte så dålig hy, men däremot har jag väldigt känslig hy. Jag kan inte använda "billiga" produkter, för då torkar jag ut totalt och blir som ett fnöske. Så jag har helt enkelt fått acceptera att jag måste köpa kvalité om jag inte vill se ut som ett barrträd i ansiktet.

Emma sa...

Barrträd i ansiktet var ett nytt uttryck. Haha!

Sara sa...

Fast jag tycker ändå de är rätt dryga så helt klart värt varenda öre! Hoppas det kommer hem snart :)

Emma sa...

Absolut, Sara! Längtar tills jag kan tvätta mig med min nya tvätt. Tog samma som du.