tisdag 23 november 2010

Mammavarning?

I lördags gjorde jag och fina vänner en roadtrip till Växjö för shopping och fika. Några handlade mer och några mindre. Jag tillhörde hör och häpna den senare kategorin. Det enda jag handlade var en doftpåse. Japp, det var allt. Innan ni undrar varför, ska jag berätta.

Jag har en gammal byrå i hallen som jag älskar. Men sakerna som ligger i luktar instängt och unket. Det går liksom inte att få bort lukten. Så jag köpte papper att klä in lådorna med, tvättade allt som låg i och kom på att det nog skulle passa med en doftpåse. Jag hittade en som var jättefin (ja, det är viktigt även att den inte syns) och som luktade gott. Lavendel! Man får inte dra in för mycket lukt för då svimmar man nästan. Men den lilla påsen fyller sin funktion. Jag ska definitivt köpa flera.

Tänk om man kunde hitta en som doftar nytvättat och ha bland kläderna? När jag var yngre hade mamma doftpåsar bland sängkläderna och jag tyckte att det var väldigt konstigt. Jag är på väg att bli precis som min hon..
.

1 kommentar:

Kulan sa...

Anmäl dig gärna till Månadens Bästa Blogg hos mig =)

Vinnaren kommer bli länkad på en av de tolv största bloggarna i Sverige och få en fin present på köpet, värde över 1200kr!