söndag 13 mars 2011

Inlägg 99.

Jag har länge tänkt att jag ska köpa en atlas och på bokrean slog jag till. Det händer ofta att vi här hemma diskuterar var städer eller länder ligger. Om man googlar får man inte upp några bra kartor och alltså inga bra svar. I fredags pratade vi katastrofen i Japan och omkringliggande länder och atlasen kom då väl till pass.

Det gjorde den även när jag lite snabbt tänkte kolla exakt vart Bali ligger. Det tog säkert fem minuter innan jag hittade den pluttelilla ön. Men nu vet jag och kommer inte att glömma. Ett mycket b
ra köp än så länge!

Det andra fyndet är en bok om krukväxter, som ju har blivit ett återkommande inslag här. Nu ska jag bli ett riktig proffs!


Den här söndagen ska snart avslutas på bästa sätt. Rumpskak p
å Friskis danspass.
Shake it, Baby!


Inga kommentarer: