torsdag 31 mars 2011

Dubbel glädje

Trött, frusen, glad och förväntansfull känner jag mig nu. Vi har återigen tillbringat en kväll på nya favvohaket, Loppisboden. Det är kallt där! Men i helgen ska det tydligen bli 15 grader och det vore ju toppen! Det lockar säkert mer folk och solen skulle värma oss, kanske att det till och med går att fika ute.

Att göra sig av med gammal skit är så himla skönt. Det känns som att börja om på nytt på nåt konstigt sätt. Jag tycker om att rensa hemma och gör ofta det, men det är svårt att veta vart man ska göra av allt. Under hösten har jag slängt en del, skänkt en del till Eriksjälpen och lämnat in en del på Sacco (som ger 50% på vinsten). Men det här med loppis känns helt annorlunda! Man får vara med när någon köper grejerna och man ser glädjen, förhoppningsvis, när någon gör ett riktigt fynd. Ikväll sålde jag ett strykbräde till en mamma för en tjuga. Hon blev jag och jag blev glad.

Jag har ingen aning om hur många som dyker upp på lördag och det är lite störande. Men jag är optimist! Jag hoppas att jag inte blir besviken. Ses där!

Inga kommentarer: