måndag 28 mars 2011

Jag känner att jag lever

Förra gången jag skulle ge mig på't fick jag magknip men tog mig på nåt märkligt sätt hem. Idag höll jag på att dö! Det är det kära löpningen jag syftar på. Det kunde ha gått illa flera gånger om idag, men jag tog mig runt. Ni ska få höra.

I första nerförsbacken låg snön tjock och jag halkade nerför ganska snabbt och blev härligt blöt om fötterna. Sen kom leran och förstörde. Lera är också ganska hal om man springer i den. Efter det sprang jag in i skuggan och där låg isen som jag trampade igenom. Tröttsamt tänkte jag medan jag sprang vidare. Jag funderade faktiskt på vad jag skulle blogga om och det fick tiden att gå snabbt. När jag nästan var i mål trodde jag att jag skulle bli tvungen att vända om. Vägen tog slut och några söta, långhåriga skotska kor stod och tittade på mig. Stigen som brukar vara där var borta. Men det gick som tur var att springa runt hagen. Mina fotleder fick kämpa idag. Balansplatta x 10.

Sen ska jag berätta att jag är med i en rolig utmaning. En utmaning där man ska försöka att förbättra sig i antalet utförda armhävningar. En riktigt tuff utmaning! Armmuskler är ju inget vi tjejer brukar skryta med. Däremot gäddhäng. Tanken är att man ska göra så många man klarar varje dag + en till på skakiga armar. Detta ska redovisas på tisdagar hos den här tjejen. Det är ju skitkul för en tävlingsmänniska som mig! Men jag behåller resultaten tills imorgon.

Ja, med träningsvärk från igår, trötta armar och en trött kropp efter löpning och tidsomställning känner jag verkligen att jag lever. Visst är det härligt!

Inga kommentarer: