onsdag 23 mars 2011

Prioriteringsofferklagan.

Förutom att jag har tränat ikväll och lagat god mat känner jag mig rätt värdelös. Jag gör tydligen inget av det jag ska.

Jag har de två senaste veckorna tränat alldeles för lite, fast det beror på att jag har varit krasslig. Jag har inte ätit alls så nyttigt som jag borde. Jag får offra måndagsträningen för att handla och laga mat och orkar inte fundera på vilka nyttigheter jag ska köpa utan kör på i gamla hjulspår. Jag har ingen pluggkaraktär what so ever. Jag har lyckats förtränga att jag nån gång i april ska lämna in en uppsats med mera med mera.

Jag behöver tid för att fungera som den duktiga person jag faktiskt kan vara. När jag hela tiden måste prioritera blir det fel. Mina lediga helgdagar lyckas alltid bli helt fulla. I söndags var jag egentligen helt ledig men jag var på en härlig brunch och föråt mig, åkte runt på möbelställena i stan och letade soffbord (och hittade ett!) sen monterade vi en tv-bänk från Ikea och det tog ca 4 timmar. Utöver detta plockade jag ihop loppisgrejor och sprang med från vind till bil.

Nästa gång jag känner mig helt ensam och tycker synd om mig själv för att jag inte har något att göra ska jag försöka att komma ihåg dessa dagar. Annars får ni påminna mig! Jag kommer alltid, så länge jag pluggar, ha saker att göra! Påminn mig!

Inga kommentarer: