tisdag 29 januari 2013

Elvin Christoffer.

Japp, så heter han nu vår lilla plutt. Han skrek sig igenom heela dopet och deckade väl hemma. Det är tur att han inte kommer ihåg denna dag. Men vi kommer garanterat att påminna honom. Han fick så många fina saker och tackar hjärtligast till alla som läser här. Det kommer nog några sneak peaks på fina saker när hans rum är helt klart.

Och på tal om rum. I natt är första natten för Elvin i eget rum. Vi är trötta på Styrman Lätt nattetid. Han bökar och stökar och är allmänt jobbig. Min förhoppning är att vi alla får sova bättre. Men det är ett test. Han kanske får flytta tillbaka. Vanligtvis äter han två gånger men jag är vaken minst fem gånger och stoppar i napp mm. Det slutar ofta med att sover bredvid mig från fyra och framåt och då sover jag som en kratta.

Det är lite nervöst. Jag är ju van att kolla till honom i tid och otid. Men vid det här laget vet jag att detta är ännu ett steg som kommer att ta en vecka eller två att vänja sig vid. Kanske lite mer vid närmare eftertanke.

2 kommentarer:

Louise sa...

Att döpas var alltså ingen hit enligt Elvin. Tur att han bara behöver göra det en gång!

Att sova i ett annat rum är jobbigt både för föräldrarna och barnet. Han kan nog känna sig lite ensam och ni vaknar titt som tätt. Ni kommer vänja er. Om han tappar tutten så kan ett tips vara att lägga några nappar på samma ställe i sängen. Det kan funka när han börjar bli lite äldre. Då kan han stoppa in nappen själv förhoppningsvis.

Anna Blixt sa...

Elvin NERO Lätt