tisdag 1 januari 2013

Smaka på det bästa ordet nånsin.

Jag vet inte ens om jag kan sammanfatta året 2012. Det har hänt så otroligt mycket. Men väldigt kort såg det väl typ ut så här:

Året började med en skål om att "det här skulle bli det bästa året tillsammans". Fast så kan man inte säga sa T, alla år ska väl vara de bästa?!

Och det här hände under ett och samma år. Helt fantastiskt!

Det vi inte visste då fick vi, lite chockartat, reda på den 16 januari. Vi skulle bli tre. Sen fortsatte resan. En graviditet med illamående och foglossning samtidigt som jag gick ut termin 5. En sommar full av jobb, sen några veckors ledighet innan en förlossning på typ 50 timmar tog vid. Sen är inget sig likt. Älskade lilla Elvin kom och har sedan dess förgyllt vår vardag med skratt och med gråt.

Just det, jag fortsatte även plugga och har lämnat in en uppsats. Och har nu jullov. Visst förstår ni att jag njuter av det? Året 2012 var inte det lugnaste året om man säger så. Men helt fantastiskt nu när jag ser tillbaka! Jag är tusen erfarenheter rikare och kan äntligen kalla mig 'mamma' och det har jag längtat efter.

Kortfattat. Punkt.

Nu har ett nytt år börjat och det ska bli hälsosammare och förhoppningsvis inte lika stressigt. Och jag ska försöka att inspirera lite mer här på bloggen.

Har ni några nyårslöften?

2 kommentarer:

Louise sa...

Det ser jag fram emot att läsa. God fortsättning på det nya året!

Johanna Alvin sa...

Inga löften men nya ledord: lugn och kärlek. Önskar dig ett mindre stressigt år :-) Kram