måndag 14 januari 2013

Pruttungen.

Angående förra inlägget så måste jag tacka för era tips (och ursäkta för SM i styckeindelning- det ser annorlunda ut när man mobilbloggar). Jag har gått igenom Elvins magproblem med min vän Charlotte idag och hon lite av en förstoppningsexpert. Vi kom fram till att han nog inte alls är förstoppad, han är bara extremt gasig i magen. Och såklart blir det värre på natten eftersom att gaserna blir värre när man ligger ned. Frågan som återstår är då vad det är som gör honom gasig. Och det kan jag tänka mig knäpp på...

Några morgnar har jag lagt honom på mage och det har hjälpt men mer då? Jag har även masserat idag och det kanske jag borde göra till en daglig rutin. Det jag egentligen undrar mest över är 1) om det kan vara nån allergi och 2) om det blir bättre ju äldre han blir (och typ när)?

För minnets skull ska jag även skiva några rader om gårdagen när Elvin var på babysim för första gången. Vi är ganska säkra på att han gillade trots att han inte direkt skrattade. Han var nog väldigt koncentrerad på allt som hände och efter 25 minuter fick han nog. En mysig stund som garanterat bara blir bättre när T och jag har lite mer koll på läget.

1 kommentar:

Therese sa...

Sitt med honom i ditt knä med hans rygg mot dina lår och sen försöker du ta stöd från ett bord tex. När han sitter så kan du försöka "cykla" med hans ben. Det brukar få igång det. Sen ska det även finnas en pysventil som man stoppar i rumpan som får ut luften. Jag har inte testat den själv men den finns nog att köpa på apoteket