torsdag 31 januari 2013

Elvinsson.

Kärt barn har många namn, det vet vi. Och vi är inget undantag. Jag har nog minst tio olika namn. Och T har nog några han med. Elvinsson är ett positivt namn för oss. Gnällvin inte lika positivt. Men iaf, Elvinsson sov bra i sitt rum. Två uppvak, ett vid 00:30 och ett vid 04:00. I natt var det exakt likadant. Sen vaknar han vid halv åtta ungefär. Helt okej för mig även om jag önskar att två uppvak snart blir 0. Men jag är nöjd så länge jag får sova själv i min säng och sova mer än en timme i stöten. Han kommer inte tillbaka in till oss om inget oväntat händer.

Sen är det tyvärr, som T sa innan han gick till jobbet, ett mindre förkylningshelvete här hemma. Det har stört nattsömnen för oss alla tre i ett par dagar nu. Jag trodde att min miniförkylning förra veckan var nog. Men nej, både T och Elvin snorar och hostar. Och jag vaknade imorse med huvudvärk, halsont och tungt huvud. Skit. Mest skit för att jag imorrn ska inleda Fitnessfighten. Hälsan är så klart viktigare, men jag är en tävlingsmänniska och vill gärna göra mitt bästa.

Nu ska vi pallra oss ner i tvättstugan och göra lite nytta! Hej rå!

Inga kommentarer: