lördag 19 januari 2013

Fyra månader.

Igår blev Elvin fyra månader. Och vilken skillnad det är från månad till månad. Han är liksom ingen liten bebis längre. Han är en stadig kille på 7,5 kg.

Månad fyra blev en tuff sådan. Julen kom och med den en massa resande och träffa släkt dagarna i ända. Efter att ha hittat tillbaka någorlunda till vardagsrutinerna kom magproblemen åter smygande och nu hoppas vi att vi får bukt med dom med hjälp av mjölkfri kost.

Annars märker vi att Elvin är en nyfiken kille som hellre pratar med mig, eller nån annan vuxen, istället för att leka med sina leksaker. Han har lärt sig att stå upp och är numera ganska stadig (men det tog sin tid). Han är extremt otålig och vill helst inte ligga ner eller sitta i babysittern några längre stunder. Om dagarna passar mitt knä bäst just nu.

Elvins morgonhumör är fantastiskt, han ler direkt när han vaknar och pratar gärna glatt och högljutt så att även T och jag ska vakna. Och han blev även stora killen häromveckan när han åt sin första portion gröt och satt i sin matstol för första gången. Gröt är jättegott tycker Elvin som redan äter fullportioner.

Det har som sagt varit en jobbig månad kantad av magproblem och alldeles för lite sömn men jag hoppas innerligt att det vänder snart. Vi testar oss fram med mjölkfritt i ett par veckor till.

Så här såg det ut när jag åt gröt första gången förra veckan. Man kan tro att jag sparar lite gröt i kinderna  men så är inte fallet. Jag har bara stora kinder helt enkelt.

Månad fem ser jag fram emot med blandade känslor. Skolan börjar redan nästa vecka och det känns jobbigt att åka hemifrån men Elvin får välbehövlig tid med sin pappa istället. Säkert bra för oss alla tre.



Inga kommentarer: