söndag 7 oktober 2012

Ompysslad.



Det är precis vad vår lilla björn blivit hemma hos mormor och morfar i helgen. Sen att han höll mig vaken nästan hela natten är ju en annan femma. Och att jag har ont i ryggen för att jag, klockan fyra i natt, bytte madrass mot liggfåtölj i vardagsrummet då jag trodde att han väckt hela huset. Glammigt värre, det här nya mammalivet! Haha! Inte för att nån har sagt att det ska vara glammigt. Mer för att det finns en mörk baksida av allt underbart och det vill jag inte ljuga om. Det är tur att han är så söt, vår lilla Jesus-björn (som pappa T sa när han tog kortet).

Published with Blogger-droid v2.0.9

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ja, det är ju tur att han är bårde söt och snygg ;) Puss

Louise sa...

Nä småbarnslivet kan vara lite jobbigt ibland. Det värsta är när man inte får sova någorlunda. Hade Elvin sovit mycket på dagen? Försök och markera när det är dag resp natt. Jag brukar inte tända lyset, inte prata med honom och byter bara blöja ifall det är bajs. Jag markerar att nu är det natt och då ska man sova. Elvin är så liten så han har svårt och veta när han ska sova och inte visserligen men det är aldrig fel och börja markera när det är sovdags. På natten vill man ju sova iallafall ett par timmar.

Du kanske redan har fått dessa råd men då har du fått dom igen. Dom hjälpte mig när Edwin var liten.