onsdag 17 oktober 2012

Sovvägran...


Hittills idag har vädret varit på sitt bästa hösthumör. Vi har fikat hos en vän och promenerat i det härliga vädret. På vägen hem passade jag på att "palla" några kastanjer. Jag tänkte höstpiffa lite här hemma. Tydligen tycker inte Elvin att det är någon vidare bra idé för han vägrar att sova. Han slog upp ögonen 8:15 och har bara blundat ett par gånger sedan dess. Jag får panik när jag har saker att fixa men inte kan eller hinner. Men vad är väl en obäddad säng, en tvätthög, lite disk och andra viktiga måsten om hundra år?

Min kloka vän Linda sa på vår promenad förut att sådana problem är världsliga och att hon (och jag i allra högsta grad) måste gilla läget lite mer. Tyvärr känns det inte som att jag gör någon nytta när jag sitter i soffan och ammar eller vyssar. Men hellre det än en skrikande bebis, så jag sitter här nu och försöker gilla läget. Vi har iaf fått frisk luft idag!

Published with Blogger-droid v2.0.9

2 kommentarer:

Louise sa...

Ja sånt kan man göra sen. ( även om det känns jobbigt). Så liten och sån vilja. Varför vill han inte sova? Jobbigt när de inte kan berätta vad och om det gör ont någonstans. Ammar du? Om du gör de, kanske nåt gasbildande som du har ätit? Rapar han efter varje måltid?lägg honom på mage, det masserar tarmarna. ( när han är vaken). En liten tunn filt uppdragen över halva ansiktet, det har mina gillat när de ska sova. Få känna sig lite ombonade.

Försök och hålla dig lugn, Elvin känner direkt ifall du blir stressad eller uppjagad.

Emma sa...

Ja du, tröttare kille får man leta efter, men sova måste vara sjukt tråkigt! Han har inte varit alls lika gnällig heller och verkar inte ha ont i magen. Men vill vara hos mig mest hela sin vakna tid.

Jag har försökt att undvika mjölkprodukter, men det innebär att min kost inte är så varierad. Och magen är lite ur spel... Jag borde nog se över det där med maten. Om min mage är kass utan mjölk kanske det kvittar om jag håller på. För det är sjukt jobbigt!

Som sagt, han har inte skrikit så mycket, är mest bara gnällig. Men jag ska testa magliggandet lite mer. Filt brukar jag med köra med. Allt som oftast hamnar den över hela ansiktet för han ligger inte stilla precis... =)

Och jag känner mig oftast lugn. Brukar vara bra på det! =)

Han sover nu iaf, så jag försöker få lite "viktiga" saker gjorda. Haha!