onsdag 31 oktober 2012

Resan tillbaka börjar ida... imorrn.

Så här skrev jag igår (men hann aldrig publicera...)

"Idag blir lilla skruttungen Elvin hela sex veckor. Jag har haft det som ett delmål på "vägen tillbaka till en kropp som åtminstone liknar den jag hade innan graviditeten". Jag firar hans sexveckorsdag och min typ sista "unnardag" med lite extra sötsaker. Jag har ingen plan och inga mål så jag ska ta mig en funderare innan jag börjar på riktigt. Jag återkommer helt enkelt! Nu ska jag trycka i mig lite vit Marabouchoklad och ligga i soffan."

Och eftersom att jag inte hann publicera och det fanns choklad kvar när jag vaknade får det helt enkelt bli imorgon. Jag kommer att gå ut lite lugnt med att försöka äta bättre och gå lite intensivare promenader och köra plankan hemma. Plus lite annan hemmaträning om jag hinner. Det är slutspurten på uppsatsen nu så jag måste prioritera lite.

Back to shape helt enkelt! Jag har tänkt att köra Fitnessfighten efter jul och ser fram emot det så sjukt mycket! Men innan dess måste flåset bli lite bättre och kroppen läka helt. Jag har nog sällan varit så peppad för något. Om det beror på att jag inte har gjort ett riktigt träningspass sedan i januari vet jag  inte, men det har det förmodligen. Och en annan stor del är att jag inte är kompis med min "nya" mage. Det är småsaker i jämförelse med att Elvin och jag mår bra men jag är en träningsmänniska i grunden och känner starkt att den människan vill tillbaka.

Det här inlägget åker in under etiketten "Back to shape". Gudars alltså, finally!

1 kommentar:

Louise sa...

Du som är så fin, hela du. Tänkte på det när vi sågs på BVC, det syns verkligen inte att du fick barn för ett par veckor sen. Gjord för att få barn kanske? Så unna dej lite gött, det är du värd i allt slit med studier och lille Elvin.