tisdag 23 augusti 2011

Är ni spara eller slösa?

Jag är en spenderare som gillar att spara pengar. Går den ekvationen ihop? Sådär faktiskt. Så i höst ska jag bli mer spara än slösa är tanken. Det enda jag får slösa på är min hud, för den behöver verkligen det. Eller slösa och slösa, det handlar om ett, max två inköp per år.
Sparar ni pengar varje månad? Får ni nalla av sparpengarna varje månad? Har ni några bra spartips?

Jag gillar att spara pengar och gör det. Varje månad. Problemet är att jag borde kunna spara mer än jag gör. För att göra det måste jag planera mina inköp bättre. Det finns alltid saker jag tycker att jag behöver. Men så är det väl för alla? Jag tänker liksom att bara jag får köpa den här och den där saken, så är jag nöjd sen. Så är självklart inte fallet. Det är möjligt att man kan tänka så med inredning. Där har jag en lista jag bockar av på och den blir faktiskt kortare. Listan på kläder med mera blir bara längre... Hur ska man göra för att bli av med köpbegäret? Är det som med socker att om man äter mindre blir man mindre sugen? Jag har nämligen aldrig provat.

4 kommentarer:

Frida sa...

Hej mitt namn är slösa tror jag!
Men jag är en hejare på fynd och att hitta gobitarna på Rea. I dag har jag handlat två nya tights till Maja för 100kr på JC, 70% rabatt vettdu hihihi. Lycka till med sparandet! Själv får jag spara när jag börjar jobba igen ; )

Kram Frittekörven

Emma sa...

Jag kommer ju aldrig kunna sluta handla. Men absolut fynda mer! Jag ska bara eta efter fynd... =)

Sarah sa...

Hejje..å jag e nog slösa och spara i samma person. Gillar ju såklart fynd och hittar dem ibland, odck inte lika ofta som jag vill.och de andra köper jag för jag känner för det. Att hushålla me pengar e ju finurligt.. har man lite så gör man av med lite och det f unkar och har man mycket så gör man av med det och vet invar..man får kanske inte så mkt nödvändigt ändå..men kul e d! Kram

Cilla sa...

Jag är lite av en blandning. Lite spara och lite slösa. För mig är det nog som med sockret. Suget blir mindre att handla desto mer jag sparar. Fast ibland skiter jag i allt och köper det jag vill.. äsch, jag är en blandning helt enkelt!