onsdag 24 augusti 2011

Lokal sprit


Jag gillar inte att ha spritflaskor framme. Vitrinskåp med flaskor i har aldrig tilltalat mig. Glas helt okej, men inte flaskor. T tyckte att han kunde få som han ville nån jäkla gång. Men jag sa bestämt nej. Absolut nej. Inga vitrinskåp i den här lägenheten. Han kom själv med idén att ha flaskorna i nån form av trälåda eller kista. Visst, sa ja, bara den är snygg! Men jag tänkte att vi aldrig skulle hitta en som var tillräckligt snygg. Jag är kräsen. Tills jag en dag i somras cyklade förbi en lokal loppis och fick syn på den här snygga trälådan i farten. Jag hade bråttom så jag sprang in, frågade om jag kunde få ställa undan den för jag hade inga pengar med mig och det gick bra. Nu är vi nöjda båda två och det är inte ofta.

Vad tycker ni, spritflaskor framme eller inte?

Inga kommentarer: