onsdag 10 augusti 2011

Lyxshopping och loppisfynd

Gammalt eller nytt?
Helst både och. Jag hade en lista på saker jag skulle köpa för de eventuella loppispengarna jag skulle få ihop. Det blev inte så mycket som jag hade hoppats på, men fullt tillräckligt för att köpa hem drygt en meter tyg från Svensk Tenn. Jag lämnade tyget till mamma som vidarebefordrade det till en väninna som är superduktig på att sy. Här är en sneakpeak på resultatet. Två kuddar och hela tre grytlappar (som jag inte ens hade bett om). Jag är överlycklig och enormt tacksam för hjälpen. Det var det nya.



Det gamla är en ljuslykta i form av ett päron som jag köpte på second hand för ett par veckor sedan. Visst känns det väldigt 90-tal? Men jag gillar det. Det finns en plansch med silhuetter av ett päron och ett äpple som jag ska köpa en vacker dag (den är väldigt dyr) och det här lilla päronet påminner mycket om den. Fint ljus blir det också.

Nehe, nu ska jag damma av lägenheten innan jag ska fixa till mig lite och bege mig mot torget för att lyssna på Frallan. Sis, jag hälsar från dig!

1 kommentar:

Cilla sa...

Ha så trevligt och hälsa tjejerna från den lite nervösa och pirriga tjejen som snart ska börja arbeta igen :)

Krams