måndag 22 augusti 2011

Ny vecka med en jäkla massa pepp- häng på- gammal som ung

En ny vecka börjar idag och jag är ledig. HELA veckan. Jag har till och med fått några soltimmar på förmiddagen. Skönt! Jag tog tagen i dagen i skaplig tid och infann mig på gymmet med Jennifer ca kvart i nio. Överkropp två dagar i rad lär nog kännas imorrn. Men jag var sjukt omotiverad igår och tog inte i alltför hårt, så jag kände att det var okej att köra även idag. Imorgon ska vi springa istället. Det behöver jag. Jag har fastnat lite i styrketräsket för det är så mycket roligare än att springa. Men, jag måste. Om jag ska orka ta mig runt en hel mil, som jag aldrig tidigare har sprungit, får jag fasen se till att skärpa mig nu. Två veckor av mitt liv kan jag väl offra till att springa lite extra? Jag kan säga att jag ser fram emot middag på kvällen och shopping dagen efter mer än själva löpningen. Och jag håller med Jennifer, sjukt tråkigt att missa stadsfesten. När det för en gångs skull händer nåt kul i stan liksom. Typiskt.

Målet för denna peppvecka får bli att som vanligt avstå godis. Det är fortfarande okej med fika och mörk choklad. Annars skulle mitt liv bli så jäkla tråkigt. Jag ska försöka träna lite varje dag. Minst två pass måste innehålla löpning. Det känns extra kul med peppveckan nu när den fått så mycket uppmärksamhet. Jag hoppas verkligen att fler hänger på. Gammal som ung.

Inga kommentarer: